We Must Clown

 

يهدف مشروع “تهريج إجباري” إلى جمع إثنا عشر مؤدٍ غير محترف (فلسطينيين، سوريين، ولبنانيين) مختارين من المجتمعات المهمّشة و المتركزة في خمس ضواحٍ من لبنان (بيروت، جبل لبنان، البقاع، الجنوب والشمال).

سيمنح هؤلاء برنامج تدريبي محترف عن فن التهريج في مدينة بيروت لتمكين قدراتهم وسينتج عرض واحد يؤدى في خمس مناطق مختلفة في لبنان بمشاركة من أعضاء”Clown Me In”، كما سينتج خمس فيديوهات مدتها ثلاثين ثانية يتم تداولها عبرالانترنت.

سيتناول عرض الشارع والفيديوهات المنتجة مواضيع متعلقة بمشاكل اجتماعية معينة يتم اختيارها من قبل المشاركين أنفسهم . ذلك سيؤدي إلى إلقاء الضوء على بعض من هموم هذه المجتمعات والتحفيز على ابتكار وإنتاج أعمال مستقبلية تسعى لمعالجة هذه المشاكل  وإيجاد حلول لها

مشروع التهريج اجباري ٢٠١٧  من تمويل “صِلات: روابط من خلال الفنون” و
Prince Claus Fund for Culture and Art

والمشروع لسنة ٢٠١٨ بدعم من المركز البريطاني الثقافي ومؤسسة هنريش بول

The project aims to bring together 12 non-professional clowns ( Palestinian, Syrian and Lebanese) from disadvantaged communities in the 5 districts of Lebanon, giving them professional clown training,  devising a street clown performance together with 3 clown members of Clown Me In, performing it 5 times in public spaces in Lebanon and producing five 30sec clown videos to be shared online.

The outcome (performance and 5 videos) will tackle specific social problems chosen by the participants themselves. The performance and the 5 videos will shed light on some of these communities’ concerns in order to instigate the creation and production of future works that discuss these problems and find solutions to them.

The 2017 edition of We Must Clown is funded by “Selat: Links Through the Arts and Prince Claus Fund for Culture and Art.

And the 2018 edition is supported by British Council and Heinrich Böll Foundation’s Middle East Office, Beirut